Paintball :: Gladiatorforum.nl forum index
RegistreerZoekenFAQGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen
Beginners Instructies

Plaats reactie    Paintball :: Gladiatorforum.nl forum index » Beginners Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Beginners Instructies
Auteur Bericht
Joene
Rookie

Bericht Beginners Instructies Reageer met quote
beginners weetjes.

marker = naam voor paintball wapens
hoppers = resevoir voor je paint kogels
pods/tubes = een extra resevoir waar je paintballs in kan stoppen en die tijdens de game mee kan nemen en je marker hervullen.
loop = een loop kan je bevestigen aan het uiteinde van je marker de kant waar het balletje uit je marker komt hierdoor kan je balletje harder gaan.
masker = een bescherming voor je gezicht zodat als je in je gezicht geraakt je bescherming hebt tegen de paintballen. (niemand wil graag in zijn ogen geraakt worden) en zo krijg je ook geen verf in je ogen.

wat is sup air en wat is woods?

Sup'air : ieder team heeft 7, 5 of 3 spelers. Het veld is gevuld met opblaasbare kussens, de vormen ervan zijn verschillend in spiegelbeeld ; je hebt driehoeken (dorito's) en lange balken met blokken er tussen (snake). Voor sup'air zijn elektronische wapens (markers)zoals angels en ego's(merknamen) noodzakelijk
Woods : dit is de meest gespeelde variant van paintball. De meeste beginners beginnen in "woods", dat zich afspeelt in een bos met huisjes en bunkers. In dit soort velden zijn meestal geen elektronische wapens (markers) zoals angels en ego's noodzakelijk. In "woods" wordt vooral gespeeld met mechanische wapens zoals tippmann's.

electronische marker of mechanische marker?

Elektronische markers: elektronische markers hebben als voordeel dat ze meestal veel meer ballen in korte tijd schieten, die vaak is gelimiteerd door de hopper ong 30 bps (magazijn boven op de marker). Deze markers hebben dan ook een chip in de grip zitten die je kan instellen op ramping of semi. Semi bestaat eruit dat je bij elke tik op de trekker een bal wegschiet. Ramping is half semi en half volautomatisch b.v. bij 4 keer schieten per seconden gaat de marker over op volautomatisch met het ingestelde aantal ballen per seconde, en er bestaat ook de mogelijkheid tot automatisch maar de schietmogelijkheden zijn afhankelijk van de chip die in de marker zit. Deze marker heeft meestal ruimte voor 2 vingers en kan dus 2x zo snel schieten omdat men beide vingers kan gebruiken. Bij elektronische is het niet de trekker maar de chip die schiet.
Mechanische markers: mechanische markers schieten meestal niet zo snel omdat ze maar een trekker hebben voor 1 vinger. Mechanische markers zijn niet computergestuurd, dus zonder chip. In mechanische markers zitten meer bewegende delen. Sommige mechanische markers hebben een responsive trigger waardoor zij snel kunnen schieten, het lijkt dan op een elektronische marker.

mijn wapen op c02 of toch op hp (lucht)

CO2 (koolstofdioxide): De mechanische wapens maken over het algemeen gebruik van een CO2-fles. CO2 heeft als nadeel dat het uitzet bij gebruik en de druk snel afneemt. De marker kan behoorlijk koud aanvoelen na een leg. O-ringen in de marker vinden dit niet echt fijn en zullen dus vaker moeten worden vervangen. Daarnaast heeft de omgevingstemparatuur invloed op de druk in een CO2-fles. Tevens kan bij koud weer het probleem van bevriezing ontstaan.
HP: HP ( High Pressure ) is een alternatief voor CO2. Ook hier zijn weer varianten in te vinden, 200 bar (3000 psi) of 300 bar (4500 psi). Het voordeel van HP is dat men meer mee kan nemen, stabiel is bij heftig gebruik en men geen last heeft van de omgevingstemparatuur. Daarnaast schiet het een stuk zuiverder. Het nadeel hiervan is dat men een compressor nodig heeft of een grote duikfles om te vullen.

wat te doen bij een hit?

knalt het balletje op je lichaam uit elkaar dan ben je geraakt (hit)
soms moet je dan hit roepen en je wapen omhoog doen zodat je laat zien dat je geraakt ben en dat niemand op je schiet terwijl je naar de safe loopt.

raakt het balletje je wel maar knalt deze niet uit elkaar dan ben je feitelijk ook niet geraakt en ben je niet uit.

verschillende speltypes :
Total elimination : Dit is veruit het meest gespeelde spel bij paintball. Het spel bestaat uit twee groepen die elkaar proberen uit te schakelen door ieder lid van de tegenpartij aan te schieten.
Capture the flag : In beide kampen wordt een vlag gelegd. De doelstelling van dit spel is om de vlag van de tegenpartij te veroveren en in het kamp te brengen. De partij die als eerste de vlag van de tegenpartij kan binnenleveren in het kamp is de winnaar.
Central flag : In het midden van het speelveld is een vlag verstopt. Beide partijen trachten de vlag zo spoedig mogelijk te lokaliseren en te veroveren. Ook in dit geval is de partij die als eerste de vlag binnenbrengt de winnaar.
Presidentenspel : Ieder team heeft een president. Als de president 'out' is, dan is het spel afgelopen. Dit is eerder een tactisch spel.

paintball gaat natuurlijk om het plezier.
Vr Jun 27, 2008 1:31 pm Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
The Owner
Pro

Bericht Reageer met quote
er is al zo,n topcic dacht ik en ik heb het een beetje doorgelzen en die info krijg je denk ik ook op de instuif. Rolling Eyes
Vr Jun 27, 2008 1:33 pm Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Joene
Rookie

ik heb instuif beetje doorgebladerd maar heb zon soort topic niet gevonden alelen dat op het gladiator park ofzo geen drugs mag gebruiken:P ik ehb dit beetje gemaakt voor de beginners die alle moeilijke namen als markers en dingen niet weten
Vr Jun 27, 2008 2:16 pm Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
The Owner
Pro

iemand van EXODUS had het gemaakt maar volgens mij was er al wel zo iets missschien niet in dit topic maar dacht wl in eeen ander.
Vr Jun 27, 2008 2:21 pm Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Markie.!
Exodus

http://gladiatorforum.nl/viewtopic.php?t=1361

In dit topic staan allemaal filmpjes die je kunnen helpen bij paintball.
Vr Jun 27, 2008 2:37 pm Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Hunter
Retired

er staan verschillende topics hierover maar dat maakt niet uit

Vr Jun 27, 2008 4:50 pm Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BBKING_NL
Rookie

he mensen ik ben nieuw en heb een vraagje heb al een tijdje een tippmann 98 platinum en heb er op marktplaats 1tje bij gekocht voor een prikkie helemaal nieuw alleen het is het oude model. en als ik hem open maak wat gaat er allemaal weg schieten of gebeurt dit niet als ik voorzichtig ben. en ik heb er een felsje bij gekregen co2 maar hij lijkt helemaal op mijn lucht flesje kan ik hem ook met lucht vullen als er ook 300 psi in kan want dat staat op de fles alvast bedankt voor jullie reactie thx Very Happy
Do Nov 20, 2008 8:23 pm Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lexaah
Pro

BBKING_NL schreef:
he mensen ik ben nieuw en heb een vraagje heb al een tijdje een tippmann 98 platinum en heb er op marktplaats 1tje bij gekocht voor een prikkie helemaal nieuw alleen het is het oude model. en als ik hem open maak wat gaat er allemaal weg schieten of gebeurt dit niet als ik voorzichtig ben. en ik heb er een felsje bij gekregen co2 maar hij lijkt helemaal op mijn lucht flesje kan ik hem ook met lucht vullen als er ook 300 psi in kan want dat staat op de fles alvast bedankt voor jullie reactie thx Very Happy

zit er in de buurt van lochem wat aan paintvelden trouwens?
Do Nov 20, 2008 8:25 pm Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Dh'Ashannon
Fuzion

BBKING_NL schreef:

Als je voorzichtig bent met het openen van je marker zal er waarschijnlijk niets weg schieten maar helemaal zeker is dit natuurlijk niet. Er kan altijd iets verkeerd gaan. Het beste is om als je de schroeven hebt losgemaakt deze er niet meteen uit te halen maar je hand op je marker te houden en dan voorzichtig de schroeven uit de marker te halen en de casing stuk je bij beetje eraf te halen. Wanneer je hem open hebt gekregen en alles zit er nog in moet je goed kijken waar alles zit voordat je hem uit elkaar haalt. Leg ook alle onderdelen op een doek op de volgerde van hoe je de onderdelen eruit hebt gehaald zodat het makkelijker is om alles er weer in te zetten. Als je een digi camera in de buurt hebt met een goede lens voor close-ups is dit natuurlijk nog makkelijker zodat je een geheugensteuntje hebt Laughing

Wat betreft jouw CO2 fles. Als je een CO2 flesje erbij hebt gekregen zou ik deze NOOIT met lucht vullen, al is het raar dat er 300 psi op staat. Een CO2 fles wordt getest op 150 bar dit om te kijken of er geen lekkage is. Een CO2 fles volledig gevuld kan maximaal rond de 100 bar produceren (volgens mijn vriend).

Ik zou toch voor de zekerheid met deze fles eerst langs gaan bij een paintball shop bij jou in de buurt en is die er niet zou ik naar Gladiator gaan mocht je in de buurt zijn. Deze jongens kunnen je alles vertellen hierover. Succes!!
Do Nov 20, 2008 9:59 pm Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BBKING_NL
Rookie

bedankt voor de tips en het is raar dat er 3000psi op staat en er zit een teller op en hij is net zo groot als een hp fels en er staat dat er max 200 bar in kan. en ik ga de oude tippmann uit elkaar halen om er een stock op te zetten ik had er 1 op men platinum maar dan kan ik niet door de scope kijken is niet echt over na gedacht maarja ga nu zelf een stock maken en dat word zeker mooi thx
Vr Nov 21, 2008 4:53 pm Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BBKING_NL
Rookie

sorry vergeten in lochem zit maar 1 paintball veld en die is van ons maar dit doen we met een groep van 12 vrienden erg leuk dus als er een groep is die een keer wilt komen spelen (5 man +-) daag ons uit is altijd leuk we hebben alles goed voor elkaar voldoende lucht goede safety zone alles met netten afgeschermt en een leuk terrein met van alles er op pallet bunkers caravan en een grote schuur Very Happy
Vr Nov 21, 2008 4:56 pm Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lexaah
Pro

BBKING_NL schreef:
sorry vergeten in lochem zit maar 1 paintball veld en die is van ons maar dit doen we met een groep van 12 vrienden erg leuk dus als er een groep is die een keer wilt komen spelen (5 man +-) daag ons uit is altijd leuk we hebben alles goed voor elkaar voldoende lucht goede safety zone alles met netten afgeschermt en een leuk terrein met van alles er op pallet bunkers caravan en een grote schuur Very Happy

ik ga 't onthouden;)!
Vr Nov 21, 2008 4:59 pm Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Ankramia
Pro

BBKING_NL schreef:

Me2, Klinkt Goed

Vr Nov 21, 2008 5:20 pm Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
metallicafan
Rookie

als je een beetje cod speelt weet je wel wel wat ctf is Very Happy
Di Nov 02, 2010 7:35 pm Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:    
Plaats reactie    Paintball :: Gladiatorforum.nl forum index » Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: